Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

tisdag 29 maj 2012

Robotnik

Jag bestämde mig för att göra något lite större idag. Och mitt waepon of choice fick bli akryl med kniv. Det är så jäkla kul att måla med kniv så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Det är också dessvärre jävligt svårt så man får låtsas att det ska se lite roddigt och hafsigt ut. "Jo, du vet, det är min stil: en post-postmodernistiskt replik på impressionismen".

I alla fall: jag har en plåtrobot hemma som jag fått en gång i tiden. Den skulle målas av, så jag tog ett A3-ark och gick loss och här är resultatet:
Robotnik och hans porträtt

Porträttet i helbild


Ratt bra va? jag tycker i alla fall det. Jag stör mig lite på att färgen inte hinner torka mellan varven, men det ser också rätt så kul ut att färgerna smetar ut sig med varandra.

2 kommentarer: