Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

onsdag 23 maj 2012

Samma myrslokoid, annan teknik

jag kom på att jag ville måla av myrslokoiden från igår. Jag älskar att använda målarkniven och akrylen. Men jag skulle vilja att färgen var liksom lite hårdare. Finns det akryl i olika hårdheter? Den ja ghar är lite för rinnig för att använda kniven så som jag vill. jag tror dessutom att jag behöver en till kniv, en lite mindre. Hur som helst så är jag väldigt nöjd med dagens myrslokoid. Kanske delvis för att det är så kul att måla med kniv och akryl.Jag önskar dock att jag hade lite mer tid: det hade varit gött att kuna lägga på ett par lager till i andra nyanser på sina ställen. Nu är det mest en siluett och jag ser framför mig att man ser lite mer detaljer. Det får bli nästa år...




Av en märklig slump så blev kladdet från när jag blandade färgerna ganska snyggt också. Är jag ett abstrakt geni? Ja det verkar nästan som det:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar