Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

onsdag 30 maj 2012

Graffiti- första försöken någonsin

Jag har aldrig gjort graffiti över huvudtaget. Inte ens i mellanstadiet. Då var det de tuffa killarna som graffade på bildlektionerna. Jag ritade krig. Men nu är det dags: att måla graffiti! Först ska man tydligen ta fram en egen stil, och för att göra det så måste man tydligen öva, öva och öva, för om man bajtar någon annans stil så kan man räkna med stryk!

Här är mitt första försök, steg för steg:

Skissen: mitt gatunamn blir Gnabgib

Första färgpåläggningen

Nu börjar det likna något. Highlights och skuggor börja bli klara

Sista steget: 3d-effekten på bokstäverna färglagda


Tja. Jag vet inte, det var väl lite halvkul, men det var inte så värst superinspirerande men om man gör en wholecar med detta som skiss, så borde det ju bli mer spännande. Men det är ju olagligt så det blir väl inget med det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar