Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

onsdag 9 maj 2012

Ja se det regnar, ja se det regnar det var väl roligt, hurra?

Idag regnar det. Sånt är ju inte så kul, men vad fan, det kan bli en rätt snygg akryl/poscapenna-bild? Jorå, den blev rätt schysst, tycker jag! jag började med att klutta ut en massa färgkluttar högst upp på "duken" (egentligen ett papper med dukstruktur), sedan så smetade jag ut det med målarkniven. Därefter så lade jag på ett par omgångar färg till, mest vitt. När färgen börjat torka så ritade jag "rinn" med vit poscapenna. Jag tycker det blev riktigt bra, faktiskt! Tyvärr blev färgåtergivningen lite skum: egentligen är den mer gröntonad, än blåaktig som den blir på fotot, men strunt samma.

Kolla här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar