Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

tisdag 15 maj 2012

Dags för potatistryck!

Jag har haft lite motivationsproblem. Jag blev tipsad om potatistryck av min kamrat Nina. Nu var det ju så att jag redan gjort potatistryck, i form av en politisk protest mot övervakningssamhället.

Suck, alltså, att man aldrig ska få lite originalitet från sina vänner!? Nåja. Egentligen var det ju en bra idé, men jag hade inga potäter hemma. Det fick istället bli morotstryck! Det funkade ju bra det också. Jag bestämde mig för att utnyttja morotens form och gjorde ett "ormmönster". Mönstret är inspirerat av det antika Grekland. Jag tryckte dit mönstret längs ett papper som en dekorativ bård. När jag var klar så kom jag på att det skulle liva upp med ett pentagram också. Tyvärr var moroten för smal för att få med ringen runt stjärnan, så det blev väl rätt fjantigt egentligen. Dessutom så använde jag akrylfärg som jag trodde skulle bli bra, men det var för kladdigt så det smetade av sig på allting. Lite bökigt, men det fick bli som det blev!
Jag får tacka Nina för potatistryckidén och vem vet, snart blir det kanske pärlplatta också?

Här är det, morotstrycket!

2 kommentarer:

  1. Åh.. Potatistryck borde lämpa sig utmärkt för Imperial Eagle-tryck eller andra Space Marine-mönster?!

    SvaraRadera
  2. ja det är nog sant, men jag tror att sprejmall funkar ännu bättre.

    SvaraRadera