Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

lördag 12 maj 2012

Ett far-sonprojekt

Idag så målade min son en krumelur på ett papper. jag tyckte att det var snyggt och ganska så vildsint så jag bestämde mig helt fräckt för att sno bilden och göra något av den. Först tänkte jag att jag skulle förstärka delar av målningen med kontraster och skuggor, men sedan kom jag på att jag skulle skära ut den och lägga ovanpå något annat. Tyvärr så var min kniv ganska otymplig, så utskärningen blev lite slarvigare än jag tänkt. När jag väl var klar så insåg jag att jag inte visste vad den skulle limmas upp på. Tiden började ta slut och när jag hittade ett nummer av SVD:s groteska bostadsbilaga som man blir påtvingad varje vecka så insåg jag att där hade vi vårt offer. Det jag ogillar mest med den där tidningen, förutom att de skapar stora högar av papper som jag måste slänga, är hemma hos-reportaget. Detta reportage är alltid extremt tillrättalagt och puttenuttigt, vem minns inte dn:s teppanyakihällreportage till exempel? Groteskt.

Hur som helst: det blev rätt så dåligt resultat. Min inre bild av hur coolt det skulle bli överensstämde inte direkt med den bistra verkligheten. Men det blev i alla fall något. Eller hur?

Sonens målning. ett abstrakt mästerverk
Min justering. Rätt sunkigt idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar