Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

onsdag 16 maj 2012

Ett hyperrealistiskt stilleben: Trompe l´oeil!

Jag bestämde mig idag för att slänga allt åt sidan och verkligen fokusera. Idag skulle det bli ett perfekt stilleben! Jag tog fram några frukter på ett fat och började att måla med akryl. Att göra extremt realistiska saker är svårt, särskilt när det gäller färgåtergivningen. den blev inte perfekt, men det blev däremot den tredimensionella känslan och geometrin. Se bilden nedan! Snacka om att bilden skapar en tredimensionell känsla, detta är ett klockrent exempel på trompe l'oeil.

Här är vad jag utgick från:


Stilleben-utgångsläget

Och här är resultatet! Otroligt välgjort om jag får säga det själv! Ser nästan exakt ut som på riktigt!Klicka på bilden för att se detaljerna!

OK, jag erkänner. jag fuskade kanske lite...


7 kommentarer:

  1. Körde precis ett "bränna igenom en blog på 30 minuter" projekt. Stor tumme upp för sista april - Pentagram med Runkeeper. KOmmer följa detta mer regelbundet numera ;-)

    Det vore kul att se lite origami.

    SvaraRadera
  2. origami är sjukt töntigt, det vet du väl, martin?

    SvaraRadera
  3. Origami är coolt!
    Jag tycker att det är dax att du tovar något också, du kan låna grejer av mig!

    SvaraRadera
  4. tovning och origami alltså... tja kanske det, varför inte!?

    SvaraRadera
  5. Fy fan va briljant!! Detta är konst!!

    SvaraRadera