Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

måndag 14 maj 2012

Mera drake

Likt en 14-årig rollspelare fortsätter jag med drakarna. Jag vet inte vad nästa steg ska bli, att rita storbystade kvinnliga krigare med ringbrynje-BH? nja, så långt ska vi väl inte gå, tror jag.

ett litet problem med mina drakar är att de ser så himla snälla ut. Som drakbebisar. innan jag är klar med mina drakar ska jag rita en riktig jävla Smaug/Blatifagus-drake, med rinnande etter, frätande blod, riddare som fastnat mellan tänderna och av ålder svartnande fjäll.

Tyvärr så är jag inne i en inspirations- och motivationssvacka. Så om någon av er kära fäljare av bloggen har tips på hur jag ska komma igång igen- hör av er!

Här är hon i alla fall: lilla draken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar