Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

torsdag 17 maj 2012

Ett styck läskig drake!

Jag hade ju lite problem med att rita läskiga drakar här om dagen, så idag bestämde jag mig för ett nytt försök. Först tänkte jag rita av Beatrice Ask, men insåg att ett sådant hiskligt monster törs jag helt enkelt inte rita av. Omsorgen för läsarnas mentala hälsa är för stor. Så det fick bli något mycket mildare, men samtidigt riktigt kusligt. Kolla här:



Tyvärr var det svårt att få till ljuset i bilden, min mobilkamera ville inte riktigt ordna upp det. Antar att det har att göra med det svarta partiet i hörnet, där bakre vingen mörkar ner bilden.

Hursomhelst så blev det en rejält kuslig drake i alla fall, tycker jag!

1 kommentar: