Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

fredag 11 maj 2012

Pointillism

Pointillismen är en vidareutveckling av expressionismen, där man använder färgpunkter till att skapa upp sitt konstverk. Dagens konst är ett pointillistiskt öra, som jag prickat ihop. Jag tyckte det blev rätt så bra, även om jag tappade sugen mot slutet. Det är ärligt talat ganska så tråkigt, men samtidigt är det kul att se hur skuggor och ytor växer fram. Tyvärr så blev jag otålig när jag skulle sudda bort blyertskonturerna, så bläcket blev utsmetat. suck. Jaja, förutom den lilla fadäsen så tycker jag som sagt att det blev en hyfsad bild.

Kolla in örat! Bilden är ungefär 10 cm i verkligheten.

Örat! Hallå!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar