Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

lördag 7 juli 2012

Winged- beyond. The call of Cthulhu

Jag plockade fram en Lovecraftsamling- The call of Cthulhu and other weird stories och gjorde samma sak som igår, nämligen tog två slumpvis valda ord. Det blev winged och beyond. Jag hade hoppats på Cthulhu och insane eller dylika ord, men Winged och beyond funkar rätt bra det med. Först försökte jag rita en insektsdemon, men det blev fiasko efter ett par minuter. Istället tänkte jag mig en rovfågel från "beyond", en annan dimension. en helt vanlig rovfågel alltså, men från en annan och givetvis "weird" dimension, full av namnlösa fasor etc etc.

Jag tog en bild på en fågel och ritade av. Som en twist kladdade jag dit akrylfärg på näbben. Röd sådan för att skapa en illusion av att blodet kom från vår värld, medan fågeln är fångad på en bild. Men väven mellan dimensionerna är så tunn att fågeln lyckas ta sig igenom ibland, till vår stora fasa, såklart. Det blev rätt så bra, trots att promarkerpennan med färgen warm grey 1 tog slut mitt i allting.

Namnlös fasa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar