Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

söndag 1 juli 2012

Halvtid! Och borgen på berget

Det är helt otroligt. Halvtid i projektet. Hittills har jag alltså skapat något varje dag sedan första januari. Jag har lekt med lera, jag har gjort stop motionfilmer, ritat med vattenfärger, akvarell, gjort potatistryck, tecknat i blyerts, torrpastell och tusch, målat med akrylfärg, gjort stilleben, kusliga träd, misslyckats flera gånger än jag orkar tänka på just nu, böjt dödskallar av ståltråd, skulpterat saker med mat och mycket annat. Det känns väldigt väldigt roligt och jag tackar ofta min kära fru att hon gav mig det här projektet i julklapp. Det har utvecklat mig enormt mycket vad gäller kreativitet och förmga att tänka i nya spår. jag har lärt mig att avsluta saker och inte minst så har jag blivit en skickligare tecknare.

Dagens grej får bli Juli månads banner, en siluett över mitt älskade Nybohov. Denna pärla söder om söder där jag bott de senaste 6 åren av mitt liv. Bilden i sig är ju inte så värst imponerande, men den betyder rätt mycket för mig. Varje gång jag ser den hotfulla siluetten så tänker jag på platsen där jag bor och hur mysigt det är där uppe, när man väl knegat sig upp för världens varmaste backe.

Här är den i alla fall: Borgen på berget:
Borgen på berget

Ikväll blir det nog en bonusgrej. det här tog typ tio minuter bara...

2 kommentarer: