Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

söndag 15 juli 2012

Mer visenter!

Herr visent i majestätisk gräsätarprofil. Muuu!

Och snett framifrån


Igår ritade jag en blyertsvisent. idag var det dags för torrpastell. jag tyckte att visentens luddighet borde funka bra med torrpastellen, och mycket riktigt: torrpastellvisenterna blev mycket bättre! en kul grej med torrpastell är att det går so otroligt fort att arbeta med. Två stycken visenter på ungefär 20 minuter. Den som är snett framifrån är inte lika bra, tycker jag. Mycket då jag smetade ut pastellen så pass: det blev mer en homogen brun yta istället för det lite raggiga utseendet jag fick till på den som står i profil. Jag passade på att spela in en time lapsefilm på en av teckningarna. Håll till godo med den också:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar