Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

tisdag 3 juli 2012

Sista blckfisken på ett tag- den här gången akryl

OK; jag upptäcker att jag snöat in fullständigt på detta med bläckfiskar. Jag tog därför fram akrylfärgerna för att avskräcka mig från fler blötdjursäventyr. Som vanligt vill jag och målarkniven olika saker, men efter lite kompromisser så kom vi fram till den här lilla styggingen. Det är som vanligt knepigt att måla med akrylfärgerna när de aldrig hinner torka färdigt, man får acceptera läget och låta färgerna hamna lite hipp som happ: de drar liksom med varandra när de fortfarande är blöta. Och det gör det svårt att få till det riktigt som man vill. Jaja, slutklagat. Här är den i alla fall: universums härskare.
Tyvärr blev den lite sönderkomprimerad, men klicka på den för att se den stor och fin


Nästa gång får det nog bli lite mer konst av politisk, berlinsk typ.

3 kommentarer:

  1. Har universums härskare tappat en arm? Det kanske är det som gör henne till universums härskare? Snygg hur som helst!

    SvaraRadera
  2. Men vad fan nu dÅ? det är en sjuarmad bläckfisk. ser ju vem som helst!

    SvaraRadera
  3. Det har du rätt i, vet inte hur jag tänkte...

    SvaraRadera