Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

tisdag 10 juli 2012

Fyra bilder

idag har jag ritat tillsammans med min kamrat Emil. Han ahr den fantastiska teckningsbloggen 1av366.wordpress.com

jag ritade först tre stycken bilder på Gork, hamnsjåarförmannen som blivit porträtterad tidigare.
Bilden längst ner till vänster företställer däremot en människa. Bakgrunden är att jag har en idé om att rita i negativ. Med vitpenna på svart papper, istället för tvärtom. När jag insåg att jag hade en poscapenna i fickan så bestämde jag mig för att prova så smått, och ritade en svart fläck. Sedan tog jag poscan och ritade. Då den svarta fläcken är så liten så fick det inte plats så mycket, så jag ritade som vanligt med svart tusch på vitt också. Jag är jäkligt nöjd med resultatet och ska experimentera vidare med det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar