Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

måndag 23 juli 2012

Snailking

Heter ett mycket bra doom/sludgeband. Inte nog med att det är bra musik, de är från sverige också. Dessutom är ju namnet bara för skönt: snigelkonungen. Sjukt kul. Det verkar för övrigt vara någon sorts rekvisit för att få starta ett doomband: att komma på ett kul bandnamn. Det finns massor av exempel: Stoner kebab, Ufomammut, Reverend Bizarre, Weedeater etc. Men nu har vi alltså Snailking. Jag bestämde mig för att rita en snigelkonung. Sagt och gjort:

Snigelkonung. Promarker och Poscapenna





När man avnjuter konungen ovan så kan kan man lyssna på konungen nedan. För den otålige rekommenderar jag att spola fram till 5:50 ungefär för att få höra något av det mest apokalyptiska som tänkas kan.


4 kommentarer:

  1. Tack, Pontus! Är det du som är Snailking?

    SvaraRadera
  2. Varsågod! Stämmer, hittade din blogg genom stats på vår Bandcamp. Mycket trevlig snigel måste jag säga.

    SvaraRadera
  3. Kul att höra! Jävligt bra musik.

    SvaraRadera