Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

torsdag 12 juli 2012

Carl Larsson goes Japansk skräckfilm


Brita går bärsärk i Dalarna


En av Carl Larssons kändare målningar är den söta bilden på hans dotter Brita i röd klänning och oskuldsfullt leende på läpparna. Jag bestämde mig efter en idé från min fru att göra en läskig version av den bilden, nämligen hur det hade sett ut om Carl Larsson varit koncepttecknare åt ett japanskt produktionsbolag. Jag ritade henne med tuschpenna och akvarell. Sedan lade jag på blod i akrylfärg och highlightade med poscapenna. Jag är rätt nöjd, det här blev riktigt bra!

Om du vill se hur det gick till när jag målade henne, finns timelapsefilm här nedan:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar