Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

torsdag 5 juli 2012

Mangaporr?

Jag fick en utmaning igår: rita manga! Nu är det så att alltsedan den första mangaboomen, med Akira etc så har jag haft en väldigt sval relation till manga. Det var coolt då, men nu är det bara 14-åriga flickor och män i yngre medelåldern som vill få till det med fjortonåringarna som stryker runt kring mangahyllorna inne på S/F-bokhandeln. Min bild av manga är att det finns tre teman och tre settings som sedan kan kombineras. Temana är: ung flicka, Mecha-warriors och tentakelporr. Sedan har vi de tre settingsen: Postapokalyps, organized crime och skola. med hjälp av ett par tärningar så kan man enkelt skapa ett mangakoncept: mechawarriors som styrs av skolflickor i en postapokalyptisk värld och de kämpar mot organiserad brottslighet. Done!

Med det sagt så presenterar jag Misoku, 13-årig mecha-förare/högstadielev. Hon är löjtntant i "Task- force Happy lolita strike squad"

Hennes intressen är att spränga saker i luften, gosa med kattungar och flirta med pojkarna i den närbelägna pojkskolan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar