Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

onsdag 5 september 2012

Monokroma akvarellfejjor

Akvarell alltså. Detta en gång av mig så föraktade medium. Nu är det något av en favorit. Jag har kikat lite mer på modeillustration idag och inspirerats. Jag bestämde mig för monokroma ansikten. Tyvärr blev det lite väl täckande färger, det skulle lika gärna kunna ha varit något annat än akvarell. Men flödiga, böljande ansikten får bli nästa steg, den här gången hade jag full tupp med att vara nervös för fiasko- jag gjorde inget som helst skissarbete innan jag målade, så jag var lite spänd ärligt talat.







Jag tycker att det blir rätt så snyggt när man gör så här, men som sagt: nästa gång ska jag utnyttja akvarellens egenskaper bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar