Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

måndag 17 september 2012

En skäggig man med ett manligt skägg

Jag kollade just på en "dokumentär" på tv4:s så kallade dokumentärkanal som fick plats istället för det av i alla fall mig saknade tv4 sci fi. Ingen annan stans kunde man kolla på Lexx flera avsnitt på raken. Ingen annanstans kunde man kika på battlestar galactica, originalserien med sammetsuniformer. Livet har för alltid förändrats nu.

Hur som helst: det visades ett program om Skäggtävlingar. Ganska underhållande, som en blandning mellan skogshuggare och hipsters. Jag fick lust att rita ett skägg. Det fick bli ett i akvarell. Kolla:

Hej, kolla in min hipstermössa! Jag hade den långt innan det blev inne.

2 kommentarer:

  1. Ser lite ut som en blandning mellan Richard Stallman och Jultomten :) Jag tror att skäggtemat förtjänar ett försök i akryl eller olja (eller annat alternativ som kan skapa lite struktur och 3d effekt).
    (Att tala om Stallman... Hur går det med övervakadknapparna förresten? Spar du den idén till lite närmare valet?)

    SvaraRadera
  2. Övervakadknapparna ja. Jag har faktiskt helt glömt bort dem, men tack för påminnelsen.

    Jag tror du har rätt angående akrylbiten.

    SvaraRadera