Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

lördag 29 september 2012

Min dörrvakt

I Hobbex kunde man köpa ett sånt där kikhål som finns i dörrar under namnet "dörrspion". Jag minns att jag var otroligt sugen på att äga en dörrspion. Döm om min besvikelse den dag jag insåg att det var ett helt vanligt lägenhetsdörrkikhål och att man måste borra upp dörren för att kunna installera sin spion. Som tur var insåg jag det innan jag gjorde slag i saken och köpte ett st dörrspion för veckopengen.

Dörrspion. I ögat ser man dörrkikhålet.

Jag fick idén av min fru att man borde göra ett öga som man kunde sätt aupp på ytterdörren. Jag utveckalde idén till en läbbig bläckfisk. Den stackars hunden på bilden tycks bli uppäten av bläckfisken. Det är såna smällar man får ta som klistermärke. Jag är jättenöjd med den här grejen, och inbillar mig att man borde kunna sälja såna här, fast som klistermärken. Det vore coolt.

2 kommentarer:

  1. Jo, det kan nog bli något. Jag har ju lite erfarenhet från klistermärkesbranchen om du tänker göra slag i saken.

    SvaraRadera
  2. haha, jag tror att jag vet hur det gick för dig, Martin...

    men om du menar allvar så kan vi väl ta ett snack?

    SvaraRadera