Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

måndag 3 september 2012

Det eviga blötdjuret

Kosmisk fasa i undervattensdvala. Inväntar stjärnornas position inför maktövertagandet.


Jag kan inte rå för det: jag gillar bläckfiskar. De är så otroligt coola. Det kanske märks här på bloggen? De är ju dessutom goda att äta.
nu var det dags igen. efter att ha inspirerats av en modeillustratör som jag inte minns namnet på just nu, som målar otroligt häftigt med akvarell, så ville jag göra något i akvarell. Min bild av hur det skulle se ut stämmer inte jättemycket överens med slutresultatet, men jag gillar ändå min bläckfisk. Dessvärre glömde jag bort att måla vatten runt omkring den innan jag satte igång, så det fick bli något.. nåja.. konstnärligt blått fluff runtomkring den. Det blev rätt ok ändå va? jag känner på mig att det här kan komma att utvecklas vidare en period. Vi får välan se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar