Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

tisdag 11 september 2012

DN bannlyser fjäderfän- Henfri zon

Ja, i alla fall i nyhetstexter. I polemiska ledartexter går det tydligen fortfarande bra att använda det tydligen queerpolitiska uttrycket hen. Det är alltså ett pronomen som betyder han eller hon och används i de fall då man av olika orsaker inte känner till könet på personen i fråga. exempel: "när jag skulle köra iväg från parkeringen var det en stor buckla i min bil. Om jag får tag på den som gjort det så ska hen bjudas på en rejäl knogmacka." Det har INGET att göra med att man vill att människors kön ska tas bort eller bortrationaliseras av någon konspiratorisk feminazistisk orsak. Begreppet är alltså INTE politiskt utan har endast en grammatisk funktion. Något som DN om några borde ha fattat. Jag blir så trött.

MEN: för att underlätta för alla som föredrar henfria zoner så har jag tagit fram en logga som kanske kan fungera. Genom att förse sin tidskrift med henfri zon-loggan så kan alla känna sig trygga i läsningen och inte vara rädda att indoktrineras i PK-medias feminist-ZOG-konspirationer. Win win liksom.
Hen är förbjuden här!


På sikt kan man givetvis tänka sig henfri-certifieringar. Jag kan tänka mig att Fria tider med flera kan tänkas vara intresserade av att köpa ett sådant certifikat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar