Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

lördag 8 september 2012

En produktiv förmiddag

Idag har jag målat fyr ansikten med akvarell. Bara en av bilderna blev bra, resten suger. jag tror jag fick lite prestationsångest efter mitt första självporträtt att jag spänner mig lite för mycket. Sedan så har jag fått för mig att jag ska måla stooore porträtt, men jag har upptäckt att min lilla pensel inte rikgit funkar i dessa sammanhang. Det blir för lite färg och för dåligt.

Som sagt: de blev rätt så fula och en delförklaring är utöver storleken att jag smackade på med för mycket färg. Akvarell blir ju snyggast med tunna, tunna lager på varandra. Hur som helst: här är de i alla fall:

James Tiberius Kirk


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar