Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

lördag 15 september 2012

Blomma och fågelkranium

Jag gillar ju att rita och måla blommor, men själva motivet är inte sådär jättekul egentligen. Det är mer själva avtecknadet som lockar. Svårt och tekniskt krävande. Jag har funderat på hur man kan spice:a upp det hela lite. Blommor är ju fina och symboliserar skönhet och kärlek etc och det vore ju kul att få med lite kontraster. En lösning kunde u vara att ha med Beatrice Ask i bilden, men det skulle leda till att jag skulle känna mig tvingad att elda upp bilden efteråt. Så det fick bli fågelkranier istället. Tyvärr är torrpastellkrita inte det bästa när det gäller detaljer, men idén är kul. Jag tror jag ska försöka igen, men låta kranierna vara mer inkorporerade i själva blomman, kanske att alla blomblad består av fågelkranier? Vi får se. Trist slutresultat, men bra koncept är väl en sammanfattning som kan göras.

Dööödens blomma... buuuuuuuuuuuu....!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar