Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

tisdag 4 september 2012

Mer calamares

Nu har jag fått blodad tand! Vad betyder det egentligen? Blodad tand? WTF liksom? Skit samma. Jag har målat fler bläckfiskar. Målet var att få dem liksom lite suddiga i kanten, så jag målade dem först bara med vatten. Därefter duttade jag dit färg. Det blev rätt ok. Jag skulel vilja dem ännu mer diffusa, men samtidigt starka i färgen. Hur gör man det tro?

Som bonus provade jag att måla en monokrom tentakeldetalj i ena hörnet på en av bilderna.

Läskig bläckfisk

Läskig bläckfisk nr två. den har ej torkat än, men skit samma. tentakeldetalj till höger


Jag tror att jag ska försöka göra en lite mer detaljerad bläckfisk, men med denna teknik. I morgon.Det kommer att bli brådis, eftersom hela blötdjuret måste vara blött samtidigt för att få färgen att sprida sig utan kanter. Men det är helt klart värt ett försök

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar