Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

onsdag 19 september 2012

Abnormt mycket muskler

Är inte något jag kan skylla på när jag springer milen på över 50 minuter. Det kan däremot de här gossarna som jag har ritat av. De kan även sannolikt skylla på njursvikt, dåliga levervärden och att de hamnar i katabol fas om de rör sig för mycket. Bodybuilding är skrämmande och patetiskt på en och samma gång, tycker jag. Å ena sidan är det coolt med de här seriefigurmusklerna som skulle göra Lobo avundsjuk. Å andra sidan ser det så tragiskt ut när de går runt i sina oversized bebiskläder eftersom deras kroppar växt ur alla vanliga kläder.

 I alla fall så har jag ritat lite muskliga kroppar idag. Det är lite osm att kolla på en levande anatomiplansch. ja inte de här skisserna, utan de bilder som jag utgått ifrån när jag ritade dem.

Håll till godo: muskelmän från outer space:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar