Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

tisdag 21 augusti 2012

Space invaders pixelart på smörgåsrån

Nu har jag ritat grejer från japansk film i två dagar. Det var kul, men ganska så påfrestande. jag kände för att svänga ihop något lite mer lättsamt men kunde inte riktigt komma på något. När jag såg ett paket smörgåsrån så kom jag på att det kunde vara kul att rita ett schackbräde på ett rån, men insåg snabbt att det var en astråkig idé. Däremot finns det ju mer man kan göra med ett rutmönster, till exempel den (visserligen uttjatade) space invaders-pixelkonsten. Jag tror i och för sig att det kan vara en av de första gångerna det är gjort på ett smörgåsrån?

Blipp, blopp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar