Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

torsdag 30 augusti 2012

Åkejrå, en blomma till

Utan svarta konturer inuti



... och med.



Det fick bli en körsbärsblomma också, men det här är den sista på ett tag.
Den här gången använde jag bara akrylfärg och poscapenna. Akrylen blandade jag med vatten för att få den flödig och genomskinlig. Sedan lade jag på flera lager som liksom syns igenom. Tyvärr blev kortet inte alls så bra som den riktiga bilden är, men sådant är livet för den lidande konstnären. Slit och släp.


Sammanfattningsvis efter detta Mucha-blomprojekt så kan jag säga att blommor är precis så svåra att måla av som man kan tro. Jag har experimenterat mig fram mellan olika tekniker och mest nöjd är jag nog att blanda akvarell och akryl. Dels för att det blir snyggt och dels för att det är kul. Framöver ska jag nog kombinera det skira, blommiga med mer groteska motiv, såsom kranier, förruttnelse etc för att skapa chockverkan av traditionell, klyschig modell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar