Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

söndag 5 augusti 2012

Flicka med kalebass

Se vad härligt ursprungligt hon lever!


Jag hittade en bok hemma hos min mamma som jag måste ha köpt för många år sedan. Den heter Vanishing africa och är en rejält exotiserande coffeetablebook som handlar om hur synd det är om de stackars n''''''' att deras ursprungliga sätt att leva är på väg bort. Rätt sunkigt innehåll ur det perspektivet, jag tror till exempel att tioåringen som jag ritat av hade föredragit att hämta vatten genom en vattenkran i ett trevligt litet hus, istället för med en enorm kalebass. Men bilderna är magiskt bra.

Det blev rätt bra, jag provade med en ny metod att skapa skuggningar: jag har ritat rundlar med blyertspennan istället för att göra på det för mig vanliga sättet, nämligen att skugga genom att föra pennan fram och tillbaka över pappret. Det skapade en rätt kul effekt som främst syns på kalebassen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar