Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

lördag 11 augusti 2012

Dessa drakar än en gång

Jag blev ombedd att har ett draktema på bloggen och varför inte? Jag kommer att försöka mig på att göra drakar som kanske inte ser ut som de klassiska Dungeons and dragons-drakarna, för ärligt talat: drakar är rätt så tråkiga. Vi får se hur det blir och hur länga jag orkar hålla på. Här är i alla fall den första, en Lindorm. Det är den nordiska mytologins drakar. de påminner, om jag förstått det hela rätt, mer om ormar än vad vanliga drakar gör.


Jag tror att teckningen hade mått bra av lite mer avancerad skuggning, men jag orkade inte. dessutom tog tiden slut. annars tycker jag att den blev rätt så skojig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar