Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

måndag 27 augusti 2012

En Muchainspirerad lilja

Det fick bli en till tjockkonturad skir blomma idag. Jag valde en lilja, fyllde i linjerna med en svart Poscapenna och lade på färg med torrpastellkrita. Den blev rätt så fin, även om torrpastellen var lite för primitiv för att få till Muchafeelingen. Det krävs nog att jag jobbar vidare med vattenfärg för att få till den skira art decokänslan. Men jag är rätt nöjd över lag. Kolla:

Vad sade du nu då, Mucha!? va va va!?

4 kommentarer:

  1. Om man ska vara petig tror jag att det där är en kalla men vem är jag att avgöra sånt???

    SvaraRadera
  2. Du vill alltså Kalla Liljan för det? hehe.

    SvaraRadera
  3. Stämmer, jag vill kalla liljan för kalla medan du vill kalla kallan för lilja....

    SvaraRadera