Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

söndag 19 augusti 2012

Det levande slottet

Är en otroligt bra film. Handlingen är som vanligt med Miyazaki otroligt fantasifull och nyskapande. Den har dessutom fått mig att fatta grejen med steampunk! Innan har jag tyckt att det är en jäkligt tråkig fantasygenre, men nu är jag omvänd. Jag kände mig tvingad att rita det levande slottet. Föga anade jag att det skulle ta en och en halv timma istället för en halvtimma.

Dessvärre är min telefon trasig, så jag får lyxa loss med en HTC hero tills vidare. dess kamera lämnar en del övrigt att önska, men jag ska ta ett till kort på det här i morgon. Jag är jäkligt nöjd med den här! Det känns riktigt gött!

Ett styck levande slott. Inga konstigheter.

2 kommentarer: