Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

onsdag 29 augusti 2012

Sista Muchahibiscusen för ett tag



Den här är jag nöjd med!
Jag tog ett kort på en hibiscusblomma här hemma och skissade av den. Sedan drog jag konturen med poscapenna och lade upp lite grå linjer med promarkerpenna. Sedan lade på ett tunt tunt lager med ljusljusrosa akvarell. När den torr så fuktade jag mitten och duttade dit lila-röd och lät den spridas lite utåt på kronbladen. Medan det fortfarande var lite fuktigt så målade jag dit tunna rosa linjer. Jag avslutade med att vattenutblandad akrylfärg för att skapa en halvgenomskinlig känsla. Det här blev ta mig tusan bra!


3 kommentarer:

  1. Den är riktigt bra! Gratulerar.

    SvaraRadera
  2. @1av366: jag skulle annars kunna tänka mig att dina drivor av tjejer med muskler och vapen indikerar någon form av garderobs... :D

    @Frida: tack, Frida! Jag är väldigt nöjd med den här, även om jag så här i efterhand såklart ser en massa förbättringspotential. Det jag är mest nöjd med är att jag blandat tekniker och på så sätt fått fram en luftig känsla som förmedlar en blommas ömtålighet.

    SvaraRadera