Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

måndag 6 augusti 2012

Din dumma postapokalyptiska kamel!

Stick ifrån min blogg, fula kamel!


Jag skulle måla en ascool postapokalyptisk kamel hade jag tänkt. Med riktigt feta svarta linjer och sedan färgläggning som skulle ge sken av att någon i all hast skissat av denna kamel. Tyvärr blev det rätt dåligt. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad som blev fel, men jag tror att det delvis har att göra med att jag blaskar på för mycket färg. Det skulle ha varit mer solblekt och risigt istället för den här cirkuskamelen. Skit samma.

2 kommentarer:

  1. Jag gillade den skarpt. Skitsnygg. Hade du inte sagt vad du siktade på istället så hade jag trott att du lyckats väl.

    SvaraRadera
  2. Tack, MW!
    Jag har väl börjat omvärdera bilden lite, men jag blev så besviken och irriterad när den inte alls blev som min, den store konstnärens, vision. Den är nog rätt OK trots allt.

    SvaraRadera