Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

tisdag 28 augusti 2012

En till Mucha-blomma


Hej Mucha Mucha, hej Mucha du är helt okej hej Mucha!

jag är helt ointresserad av blommor och tills för några veckor sedan så har jag aldrig ens tänkt tanken att måla av en. Men det finns något intressant med dem, något undflyende och knepigt. Blommor är ju också väldigt svåra att rita med sina snirkligheter, vinklar och vrår.  Nu har jag fastnat rejält.

Det blev en till Mucha-blomma idag. jag valde en rätt så svår blomma. öööh, en orange... Om någon kan tolka vad det föreställer för art så får den personen gärna tala om det.

jag är ganska nöjd, men när man kikar på Muchas målningar så är blommorna egentligen ännu mer skira och liksom genomskinliga. Jag tror att det är gjort genom att använda vit färg i lavering ovanpå den färglagda blomman. Jag måste fundera lite på hur jag skulle kunna lösa det. utblandad akryl? Kanske.

3 kommentarer: