Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

fredag 15 juni 2012

Tatueringens sköna konst

Tycks i stor utsträckning handla om att inte måla på människor utan på papper. Jag bestämde mig för att rita två klassiska motiv: hjärtat och rosen med de obligatoriska textbanderollerna. Texterna valde jag ut från gamla tiders läseböcker, men innehållet: Hyllningen till sina föräldrar är lika tidlös som tribaler blev föråldrade i samma veva som de tatuerades på svällande armar. Här är motiven: Mor ror och Far är rar:

Egentligen ville jag att hjärtat skulle gå i djupare rött, men jag har bara en röd promarkernyans så det fick bli sjukligt gult istället. Jag är relativt nöjd, framför allt med Far är rar, som också var den andra tatueringen jag ritade av dessa två. Det tog ungefär 35 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar