Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

fredag 8 juni 2012

En till (eller samma snarare) basenjivalp

Jag tror inte det här är dagens officiella konstverk, men jag ritade av samma hund igen, det var samma motiv som det misslyckade igår, men nu bestämde jag mig för att försöka igen. Det är verkligen otroligt svårt att rita hundansikten framifrån. jag tror att jag måste kika lite på hundanatomi för att få ordning på muskler etc. Men det blev i alla fall bättre än gårdagens. Här är den i alla fall, med för stora ögon, chihuahua-ögon och skev nos...

det tog 15 minuter att rita den:

Julle

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att allt utom ögonen är helt suveräna!

    SvaraRadera
  2. ja det blev lite chihuahuavarning på dem.

    SvaraRadera