Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

lördag 9 juni 2012

Akryljycke

OK, sista basenjin på ett tag. Den här gången i akryl och målarkniv. Det här belv rätt så bra, tycker jag. Kul att måla med lite oväntade kulörer. Jag börjar så sakteliga lära mig hur man jobbar med kniven. Jag snålar lite mer med färgmängderna, på så sätt får jag lite mer kontroll över flödet. Dessutom hinner jag nästan lägga på flera lager utan att det smetar ut sig då. Här är den i alla fall: dagens akrylhund:

En akrylbasenji.

3 kommentarer:

  1. Ganska söt men jag tycker nog mer om de tecknade...

    SvaraRadera
  2. ja, men jag är ju mycket med konstnääääärlig än vad du är :D

    SvaraRadera
  3. PS: jag håller egentligen med, men att måla med kniv är sån utmaning! väldigt roligt och svårt!

    SvaraRadera