Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

torsdag 14 juni 2012

De fyra årstiderna deltr... nej förresten, ett akvarellhuvud

jag hade tänkt att rita en allergisnorig näsa men bestämde mig halvvägs in i skissandet för att göra något annat. det fick bli ett ansikte som liksom är uppdelat i fält eller avdelningar, som var och en har varsin nyans. Tanken är att INTE använda sig av akvarellens förmåga att smälte ihop färgerna och skapa osynliga övergångar, utan snarare tvärt om. Jag målade först med bara vatten och sedan så duttade jag på färg i de blöta fältet. Jag tycker att det blev jäkligt häftigt och jag tror att jag kommer att göra något liknande igen!  Kolla in fejset här:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar