Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

måndag 4 juni 2012

Den mörka sidan av folien

Dopethrone spelar groovig sludge/doom/stoner. Typ.

Jag har fullständigt snöat in på den här sköna dängan och lyssnat på den hela dagen på jobbet. Dels är svänget helt extremt, och dels brötar de på med fina riff hela tiden. Dessutom: lyssna på det samplade pratet. Otroligt roligt! 



Hur som helst. Jag bestämde mig för att göra en liten grej av "dark side of the foil". Jag ser framför mig ett tunt membran bakom vilket demoner, "the old ones" med flera huserar. Membranet är en spegel, och där bakom finns vårt universum, fast spegelvänt och med diverse monster som sagt. Membranet är ungefär som kuben i Hellraiser- det är ganska lätt att öppna upp detta tunna skydd mellan oss och onämnbara fasor, men det är tämligen svårt att stänga. Kanske är det redan öppnat? Det skulle förklara ett och annat, eller hur?

Kuuuuusligt! (OBS: äkta blod)


Jag tog en kartongbit och gjorde tre "revor" i den med hjälp av strukturpastan. Därefter målade jag revorna svarta och limmade på folie. Som avslutning hällde jag blod i revorna och lät det rinna utmed folien. Det blev rätt så bra tycker jag. Lagom Lovecraft-kusligt liksom.


PS: vad betyder foil, utöver folie?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar