Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

tisdag 5 juni 2012

Kräla i stoftet för Ormgudinnan!


jag hittade en bit täljsten hemma hos min mor och bestämde mig för att hitta på något med den. dessvärre hade jag bara en mattkniv och en rasp tillhanda så mitt mästerverk kanske blev mer primitivt än jag tänkte från början. jag visste inte riktigt vad det skulle bli, men efter en stund så kom jag på att jag skulel göra en amulett för tillbedjan av Ormgudinnan. Vilken ormgudinna då, kan man fråga sig? Tja, inte vet jag, men jag tänker mig något från Conan eller liknande. Ett nomadfolk som tillber en ormgudinna och som med sina primitiva verktyg tillverkar amuletter, små kopior och tolkningar av Ormstatyn som finns i deras tempel, där Ormgudinnan ständigt kräver nya människooffer. Något sånt kan väl vara lämpligt?




"Oh, du store Ormgudinna, slukare av världar, krossare av jättar, omfamnare av solar, ge mig din styrka, ditt gift och din slughet, så att jag krossa mina fiender, förgifta deras boskap och stjäla deras guld."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar