Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

onsdag 21 november 2012

Imse vimse spindel, eller Giant crab spider

Min fru föreslog att jag skulle illustrera en barnvisa. Det fick bli Imse vimse spindel. Jag började kika efter bilder på spindlar och fastnade för ett monster som kallas för giant crab spider. Dessa vidriga djur kan bli upp till 30 cm mellan tårna! gaaaah, jag får bokstavligt talat rysningar när jag skriver om detta. De äter geckoödlor till frukost.

Hursomhelst: Här är hen, en giant crab spider, eller huntsman spider. En kuslig typ som ser härligt genomkorkad ut. Det här blev rätt bra, tycker jag. jag lyckades med de gröna tonerna rätt bra.








PS: jag har redan ett 20tal förbokade bilder! Helt otroligt! 2000 kronor rakt ner i plånboken för den organisation som vinner omröstningen. Tack för allt stöd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar