Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

lördag 3 november 2012

Beställningsjobb

Min son gillar Barbapapa. Han älskar Barbazoo, den lille gule barban som tycker om djur. Barbazoos bäste vän är en tukan. När vi läste en Barbapapabok i kväll nämnde han (sonen alltså. Inte tukanen) att han ville ha en tukan. Jag påpekade att det kan vara lite svårt med tanke på var de lever (Sydamerika), men att jag kunde rita en åt honom istället. Han var inte jättenöjd över svaret, men tyckte att det var väl ok.

Sagt och gjort, jag letade upp några bilder på tukaner, förvånades över den abnormt stora näbben, vad ska de ha denna enorma näbb till egentligen, och började måla.

Krax krax!

Det blev akvarell och jag är ganska nöjd, framför allt näbbens utseende. Jag fick till färgskiftningarna väldigt bra. Det känns onekligen som att jag överdrivit näbbens storlek, men faktum är att de har så här sjukt stora näbbar. Knäppgökar.

I morgon ska jag ge tukanen till honom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar