Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

torsdag 27 december 2012

Vänd edra ansikten, sträck edra händer mot solguden!

idag kikade solen fram. Det firade jag på två sätt:
1: jag släppte ner persiennerna. Solen bländar rent sjukt mycket när man sitter i vardagsrummet.
2: Ritade en sol. Något ska man väl ha att värma sig med, eller hur?

Jag är jättenöjd med den här. Den ser lite ut som något man skulle kunna hitta i en indiangrav eller kanske i ett mykenskt tempel. Tyvärr så tror jag att pappret jag valde, optimerat för tusch, gjorde att färgpennorna liksom drog runt tuschen, trots att den torkat. det här pappret är nämligen helt bleedproof, så tuschet sätter sig liksom ovanpå pappret. Men trots det så blev den fin. Man blir glad!

Jag värmer dig när det är kallt, och förbränner dina grödor när det är varmt.

1 kommentar: