Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

lördag 1 december 2012

Bara en månad kvar!

För 11 månader sedan startade jag detta projekt. Jag trodde väl inte direkt att det skulle bli omöjligt, men jag trodde att det sklle bli långt svårare än det faktiskt har varit. Jag är visserligen inte klar ännu, det är en månad kvar, men ändå. Jag har haft motivationssvackor långt mer sällan än jag trodde det skulle bli när jag satte igång den 1 Januari med att rita en banner till bloggen. Det finns alltid något att rita/måla/skulptera/göra film av. En sak som slår mig dock, när jag inser att det är 30 grejer kvar att göra, är att jag ju har tänkt att göra en tatuering på mig själv. Måste se till att få det gjort innan året rings ut!

Här är i alla fall dagens: två teckningar på växter.




 Till höger: En vassrugge ritad med penseltuschpennan. Det tog kanske två minuter, så jag kände att jag måsta göra något mer. Det fick bli en ungkarlsblomma. Då jag inte är hemma så fick jag använda vaxkritor, ni vet sådana där för barn, för att färglägga. Det blev rätt ok, med tanke på att sammanlagd tidsåtgång var ungefär tio minuter idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar