Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

tisdag 23 oktober 2012

Valnöt målad med dagisfärg

Jag köpte tempera idag till min son. Det är sån där dagisfärg, ni vet? Stora flaskor med färg som man kan kladda runt med.
Dagisfärg


Orsaken är att han tyckte att akrylfärg var för meckigt att måla med och vill ha sån färg som man har på dagis. Jag tycker nog att nu när jag köpt en massa sånt så har jag väl rätt att måla lite med den? Eller hur?

Ett styck temperavalnöt


Det fick bli en valnöt. Igen. Det var förvånansvärt kul att måla med dagisfärgerna. Jag kommer nog att måla mer med den här färgen. Smaskigt flödande som uppmanar till stora målningar, valnöten blev stor som en ordinär barnskalle ungefär.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar