Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

måndag 29 oktober 2012

23 nyanser av grönt

Jag önskade mig promarkerpennor. Att få alla nyanser av någon färg. Jag trodde det rörde sig om ett tiotal. Det var 23...

Nåväl, nu var det dags att testa av nyanserna. Jag bestämde mig för att rita ett bladverk och utgick från en gullranka som vi har hemma. Sedan var det bara att kavla upp ärmarna och köra igång. Jag har ingen aning av hur många nyanser jag använde, men jag tror att jag fick med ungefär hälften?
Puh. 36 minuter av grönt.


Det fick bli en stopmotion också, se magin växa fram!


2 kommentarer:

  1. Videon är privat ...

    SvaraRadera
  2. Jag vet och jag blir galen på det. jag kan nämligen inte ändra det, trots att jag ställer in till publik på min youtube-kanal. grah!

    SvaraRadera