Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

onsdag 24 oktober 2012

Japansk lykta i blandteknik

Jahapp. Då har man en son som är tjuv. Han tog med sig en japansk klocka från rabatten utanför porten. Jag måste dock säga att jag förstår honom, den här blomman är ju väldigt fin, tycker jag. Jag tycker dock att hela den här situationen är lite rolig: jag har verkligen fastnat för att måla blommor och jag kan inte förstå att det tog 37 år att fatta att det är askul att måla blommor!
Dels är det en teknisk utmaning, för växter är jävligt aviga att teckna och måla eftersom de är så organiska och stökiga i sitt utseende och form. Dessutom är ju blommor fina, så det blir liksom roligt att måla av dem av den anledningen också.

Nåja, slutpratat. Här är den, en japansk lykta:



Jag målade den i akvarell och halvvägs kom jag på att det vore kul att lägga på akryl på de här åsarna. Då det fortfarande var lite fuktig så flöt akrylen ut lite och jag upptäckte att det skapade ett fint komplement till akvarellen, så jag pytsade på lite mer vatten och lät akrylen flyta ut på sina ställen. Den blev inte direkt superrealistisk, men jag fångade dess väsen ganska bra tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar