Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

söndag 15 juli 2012

Och så en bonusvisent från stenåldern.



När jag tittade efter bilder på visenter så hittade jag en del grottmålningar från Frankrike. de här målningarna är ju 17000 år gamla och otroligt suggestiva, tycker jag. En härlig naturalistisk tolkning av diverse smaskiga djur. Förmodligen med kultisk funktion (det är vad arkeologer hugger till med när de inte kan klura ut vad ngt använts till). Eftersom jag har lite tid över så tänkte jag att jag svänger ihop en grottmålningsinspirerad visent. Den här är mindre realistisk i sina proportioner, istället försökte jag skapa en känsla av rå kraft och djuriskhet. En boll av muskler och testosteron.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar